Vad innebär det att vara Google Partner?
För att få en Google Partner-certifiering, som visar att ett företag är en kvalificerad expert inom Google Ads och digital marknadsföring, krävs att företaget och dess anställda uppfyller vissa krav och prestationer enligt Googles riktlinjer.
Vi som byrå måste uppvisa prestation och kompetens i de Google Ads-kampanjer vi hanterar. Detta innebär att ha en historik av framgångsrika kampanjer som levererar bra resultat för kunderna.Google analyserar kontonas prestationer för att säkerställa att vi uppnår kundernas mål, vilket innebär att kampanjerna optimeras och levererar mätbara resultat. Ett minimikrav på annonsutgifter måste vara uppfyllt. Detta krav visar att företaget har erfarenhet av att hantera betydande kampanjbudgetar. Kravet varierar beroende på marknad i Sverige behöver vi som byrå ha hanterat annonseringsutgifter på minst 100 000 under de senaste 90 dagarna. Minst en anställd på företaget måste vara certifierad i Google Ads, via Googles utbildningsverktyg Skillshop.
Sammanfattningsvis är Google Partner-certifiering en kvalitetsstämpel som signalerar expertis och pålitlighet i hanteringen av Google Ads.
Behöver du hjälp med din synlighet på Google?
